sunnuntai 21. huhtikuuta 2013

Aurinkoa ja flunssaa

Flunssan kourissa on mennyt tämä viikko, ja huomenna pitää suunnistaa lääkäriin, kun on niin tukkoinen olo astman ja rööristön suhteen. Ajattelin että kerrankin sairastan vain perusflunssan ilman jälkitauteja, mutta sellaista onnea ei minulla ole ollut vuosikausiin. No, olo kuitenkin on ihan siedettävä, joten nautin auringosta ja linnunlaulusta lähinnä täällä sisällä.

Olen hurahtanut vuosien tauon jälkeen taas kankaisiin ja ompeluuun. Olen katsellut viime aikoina varmaankin enemmän kangas- kuin lankakauppojen sivuja netissä. Ei kyllä pitäisi lainkaan niin tehdä, sillä oma kangasvarastoni on varmaan isompi kuin jonkun kaupan varasto... Tänään näin facebookissa Nunnupeittoryhmän, jossa tehdään keskosille ja vauvoille sukkia, peittoja ja vaatteita. Tähän meinaa osallistua niin hyvin kuin selkä ja muu kunto antaa periksi. Omat ja sukulaisten lapset ovat niin isoja, ettei taida kukaan enää kelpuuttaa "tädin" ompelemia asuja, joten hyväntekeväisyys on hyvä paikka toteuttaa sekä itseään että antaa omastaan. Hyvän mielen sukat -keräys toi minulle pitkäksi aikaa niin hyvää mieltä siihen osallistuttuani, että haluan osallistua erilaisiin muihinkin tempauksiin. Nyt kun neulominen on selän takia vähentynyt radikaalisti, niin ompelu on hyvä vaihtoehto. Mitään käsitöitä tekemättä kun ei osaa olla. Korttejakin olen askarrellut, etenkin testaillut pojan ylioppilaskutsuja. Hauskaa puuhaa sekin! Nunnupeittokeräys tarvitsee myös pieniä villasukkia, joten neulojat HOIHOI!!

Yhdet ohuet villasukat olen neulonut 2,5viikossa. Näin pitkää tekoaikaa ei olekaan ollut vuosikausiin. Mutta hyvä näinkin.

 Lanka Opal "Fürst Kunterbunt, Regenwald-sarjaa, väri 4007 + oranssi Rellanan Flotte Socke. Koko 37/38. Paino 63g. Puikot nro 2,5.

Ja lisää pipoja olen ommellut. Elefantit ja pöllö-kankaat ovat Kestovaippakaupasta, siellä on ihanat valikoimat joustavia trikoita! Apinatrikoo on Eurokankaasta.

Minulla oli GoogleReaderissa muistissa n. 500 luettavaa blogia. Ykskaks se vain hävisi, niin hävisi kaikkien ihanien blogien osoitteet ja nimetkin... Olen aivan kauhuissani, sillä en millään muista kaikkia lukemiani suosikkejani. Blogilistalla on vain murto-osa blogeista, ja nyt olen alkanut pikku hiljaa listaamaan Bloggerin blogeja suosikkeihini. Työni on aivan alussa, ja tuntuu mahdottoman suurelta. Miten te, jotka luitte blogeja myös GoogleReaderin kautta olette homman nyt hoitaneet? Olen ihan pihalla blogistanian ihmemaassa tällä hetkellä, enkä ole tähän kysymykseen vielä törmannyt. Antakaa vinkkejä, kiitos!!


16 kommenttia:

  1. Minä olen aina seurannut blogeja bloggerin ja blogilistan kautta, joten en taida osata auttaa. Mutta kysympä sinulta vuorostaan tuosta ihanasta neulekalenterista, että mistä tilasitkaan tuon. Tahtoisin niin tehdä sellaisen itselleni:)

    VastaaPoista
  2. Mulle iski pari viikkoa sitten paniikki tuon Readerin kanssa. Mutta sitä ei siis vielä ole lopetettu, tästä heinäkuun alussa. Itse jouduin ihan googlella etsimään, että löysin sen. Kaikki oli kuitenkin siellä tallessa, ja ehtii vielä siirtää kaikki tärkeät talteen, kun vielä löytäisi jonkun hyvän rss-lukuohjelman.

    VastaaPoista
  3. Mulle iski pari viikkoa sitten paniikki tuon Readerin kanssa. Mutta sitä ei siis vielä ole lopetettu, tästä heinäkuun alussa. Itse jouduin ihan googlella etsimään, että löysin sen. Kaikki oli kuitenkin siellä tallessa, ja ehtii vielä siirtää kaikki tärkeät talteen, kun vielä löytäisi jonkun hyvän rss-lukuohjelman.

    VastaaPoista
  4. Mulle iski pari viikkoa sitten paniikki tuon Readerin kanssa. Mutta sitä ei siis vielä ole lopetettu, tästä heinäkuun alussa. Itse jouduin ihan googlella etsimään, että löysin sen. Kaikki oli kuitenkin siellä tallessa, ja ehtii vielä siirtää kaikki tärkeät talteen, kun vielä löytäisi jonkun hyvän rss-lukuohjelman.

    VastaaPoista
  5. Minä olen käyttänyt noin pari-kolme vuotta Operan syötteenlukijaa kun pelkäsin että käytössä oleva palvelu katoaa.
    Sukat on muuten kivan pirtsakat =)

    VastaaPoista
  6. Ihanat sukat olet tehnyt. Pikaista paranemista ja mukavaa alkavaa viikkoa Sinulle.

    VastaaPoista
  7. Minäkin luen bloggerin ja blogilistan kautta, osassa käyn ravelryn kaverisivuilta.

    VastaaPoista
  8. Mä hain googlen kautta sanalla "syötteenlukija" ja sain kaikki blogit näkyviin. Enpä kyl hoksannut niitä osoitteita nappaamaan taltaan, joten sekin homma pitänee tehdä, etten kakkkia ihania blogeja kadota. Osan osoitteista olen siirtänyt kännykän muistiin ja kännyllä käyn niitä lukemassa, sinun blogi on yksi niistä :)

    VastaaPoista
  9. Ne tosiaan löytyy vielä, kun etsii sanalla syötteenlukija. Mutta minä seuraan blogeja nyt Feedlyllä eli feedly.com. Se hakee automaattisesti seuraamasi blogit GoogleReaderista, kun vain annat siihen luvan. Se on minusta jopa parempi kuin Reader, kun siihen tottuu.

    VastaaPoista
  10. Paranemisia sinulle!!! Tuo apinakangas on kyllä ihan suosikki. Meillä vilisee punaisella ja viereällä pohjalla olivia apinoita

    VastaaPoista
  11. Hei!Pitkästä aikaa poikkesin katsomaan mitä Sinulle kuuluu.Kovin on hiljaista edelleen.Toivottavasti kaikki on hyvin.Toivon Sinulle oikein hyvää loppukesää.

    VastaaPoista
  12. Famu tässä taas piipahti toivottelemassa Sinulle oikein hyvää lokakuuta!

    VastaaPoista
  13. Tämä blogi olikin hyvä löytö! Muistan Kangaskasan Vuodatuksesta. Yritä parantua ihan rauhassa lepäillen.

    VastaaPoista
  14. Pitkästä aikaa poikkesin täällä,mutta hiljaiseloa on edelleen.Hyvää alkanutta vuotta Sinulle kuitenkin haluan toivottaa.

    VastaaPoista
  15. Parane pian. Pirtsakat sukat kuvassa. Itse olen kutonut 3 paria polvisukkia. Tällähetkellä odottelen lankapakettia jossa on koirankarvalankaa jota tilasin yksityiseltä. Sukkia aion kutoa siitä. oletko kutonut kyseisestä langasta koskaan? T.marjalellu

    VastaaPoista
  16. Poikkesin taas pitkän blogitaukoni jälkeen katsomaan sivujasi.Hiljaiseloa edelleen.Mitä kuuluu?Toivottavasti palaat vieä joskus näille sivuillesi.-Hyvää alkanutta vuotta Sinulle.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)